Tuesday, January 10, 2012

Hverdagslykke

I går var en av disse dagene som bare er herlige fra begynnelse til slutt. Jeg hadde bestemt meg for å ha Oscar hjemme fra barnehagen i går. Det pleier vanligvis å bety at vi står opp i sju-åttetiden så jeg regnet med at jeg kom til å være trøtt hele dagen (sånn siden snuppa pleier å sovne i firetiden på natta, tidligst). Denne natten lot hun meg derimot sove. Uten å juble alt for tidlig ser det ut til at ting kanskje begynner å bedre seg litt med tanke på nattesøvn. Under over alle under var at Oscar også hadde en sovemorgen i går. Dermed stod vi alle opp uthvilte for en gangs skyld.

Oscar og jeg inntok en lang frokost før Olivia også fikk mat. Siden det så smått var begynt å snø ute, bestemte jeg meg for å ta med ungene ut. Her er vi nemlig ikke bortskjemte med snø denne vinteren så vi må benytte sjansen når den er der. Ikke at jeg egentlig savner den, men Oscar syns jo det er helt fantastisk med snø. Som sagt, så gjort, jeg pakket inn begge to i varme klær, stappa Olivia ned i en pose i vogna og gikk ut i hagen.

Oscar og jeg baste i snøen, bygget snømann og spiste småkaker som var igjen fra jula. Herlighet, som vi koste oss! Tror jeg hadde det nesten like gøy som ham, og alle som kjenner meg vet at det skal mye til når jeg må være utendørs, og attpåtil i snø. Antar at det er det unger gjør med en. Oscar får meg i alle fall til å oppdage store gleder ved ting jeg egentlig ikke har tenkt over eller som jeg har glemt. Jeg hadde nemlig glemt hvor koselig det er å bare ligge på bakken og se på snøflakene som daler mot meg. Eller hvor gøy det er å løpe villmann i snøen før man faller overende. For ikke å snakke om hvor gøy det er å lage snømenn og snøengler. Så, takk, Oscar, for at du får mamma til å oppleve verden en gang til. Det er fantastisk å se den gjennom dine øyne :-)

Dagen ble avsluttet med hjemmelagd grønnsakssuppe og Emil på DVD. Tror det var en fornøyd liten tass som krøyp ned i Postmann Pat sengetøyet sitt i går. Jeg vet i alle fall at jeg sovna med et smil om munnen i går. Tror noe av det siste jeg tenkte var at i tillegg til å ha en fantastisk mann er jeg også blitt velsignet med to herlige unger. Om bare alle dager var som denne :-)

Mamma og Oscar
Oscar syns det er gøy med snømann
Skulle gjerne ha spist den gulroten, men...
Snø er gøy!
Småbarnsburka ;-)
Olivia 
Sleeping beauty

1 comment:

Mrs. Mari said...

Herlig! Godt å se at dere koser dere, og så nydelige både små og stor er! :)