Sunday, September 09, 2012

Dragekake, konfirmasjon og vennemiddag! En helg i fast forward.

Denne helgen har mamma vært her, pga konfirmasjonen til mitt søskenbarn Håkon. Her møtte vi masse slekt, og hadde en fin dag. I og med at jeg er inne i en kakebakeperiode spurte jeg om jeg kunne få lov til å bake en kake. Fikk vite at konfirmanten var glad i fantasylitteratur, så vi tenkte vi kunne bake en kake med en drage på. Etter litt googling ombestemte vi oss imidlertid, og fant ut at vi ville lage en skikkelig dragekake. 9 1/2 time inn i lagingen av skiten forbannet jeg meg selv. Seriøst, da laget med fondant skulle på kaken gikk alt galt. Den ble full av hull og kremen bare tøt ut. Jeg så for meg at vi måtte begynne helt på nytt, og lage en helt standard kake. Klokka ett på natta, dagen før vi skulle i konfirmasjonen fristet det egentlig lite. Etter litt brannslukking ble den imidlertid ikke så aller verst. Selvfølgelig, jeg ser at jeg har veldig mye å gå på, men til at det er den andre kaken jeg og Roger lager er det nok godkjent.

Some assembly required

Kremen skal på

Endelig ferdig med å få på bringebærkremen, det tok år og dag å få det fint....

Noe av pynten er klar

Tada!

One cute dragon coming up

Roger syntes den så litt molefonken ut, men jeg syns den ble ganske fin.


Konfirmasjonen var utrolig koselig. Masse god mat, spesielt noen tapaspølser som var noe av det bedre jeg har smakt. I tillegg var det så koselig å få treffe igjen diverse tanter, onkler og søskenbarn. Det var bare litt for lite tid til å snakke med alle sammen. Skulle egentlig hatt noen dager, når vi først samles sammen. 


Olivia og Roger i barnedåp. Den kjolen er nok det eneste med dyreprint som komme nær mitt hus (bortsett fra Ripper, da), men denne syns jeg egentlig var ganske søt.

Dagen i dag har vært brukt til å lage litt mer konfekt (de ble revet bort fortere enn svint), samt middag hos Jegana og Kristoffer. Selv om ungene var seriøst trøtte, hadde vi en skikkelig hyggelig kveld. God mat, drikke og herlig selskap. Jegana og jeg fikk litt tid til å drømme oss bort på jentetur i London, mens gutta drømte om tur til Oktoberfest. Nå blir det skikkelig sparing fremover, så kan vi kanskje realisere etter hvert. 

Perfekt konfekt, yum!

Ønsker alle sammen en koselig uke!