Tuesday, September 11, 2012

God samvittighet

I disse dager er jeg faktisk belemret med noe så uvanlig som god samvittighet. Som alle kvinner har jeg en tendens til å legge alt for mye på skuldrene mine, tenke på alle tingene jeg ikke får gjort, alle kiloene jeg skulle vært tynnere, all maten jeg ikke skulle spist, alt arbeidet jeg ikke har fått gjort unna og, sist men ikke minst, all treningen jeg ikke får tid til. I en utopisk verden skulle jeg veid 50 kg, hatt god tid til mann, barn, husarbeid, matlaging (selvfølgelig bare av sunn mat), samtidig som jeg skulle drevet egen suksessrik bedrift, vært toppolitiker og treningsguru.

Det er jo selvfølgelig ikke slik verden funker, men sånn er nå en gang vi kvinner, vi går rundt og tenker på alt vi ikke får gjort, i stedet for å klappe oss på skulderen og si at " I dag, i dag har jeg faktisk fått til dette her". Jeg har egentlig ikke fått til noe spesielt i dag. Jeg har gjort jobben min, vært litt med ungene, spist en halvsunn middag og trent bittelittegrann. Men, vet dere hva? Akkurat i dag så har jeg bestemt meg for at det er mer enn bra nok.



Det føles bra!

1 comment:

Mrs. Mari said...

Gi meg evnen til å tenke som du gjør!