Friday, September 14, 2012

Jeg har en ny og alternativ karriere foran meg....

Nå er helgen snart her, og Gud, som jeg gleder meg. I morgen kommer Renate på en liten snarvisitt, og det blir garantert kjempegøy!

Uken har bare rast av sted. Det har vært full fart på jobb, men jeg har hatt tid til å kose meg litt også. Roger og jeg benyttet oss av at vi begge jobber i samme by, og tok en riktig så romantisk lunsj sammen. Det var så deilig å spise et helt måltid uten å bli avbrutt av unger som har ett eller annet presserende på hjertet. Å faktisk ha tid til å tygge maten er et undervurdert gode, det vet alle som har barn.

Romantikk på restaurant
Etter endt uke var jeg dautrøtt, og som seg hør og bør, belønnet jeg meg selv med en liten handlerunde etter jobb i dag. Resultatet ble et par svarte ankelboots, en genser, bootcut jeans og et smykke. Jeg sitter jo vanligvis og drømmer om klær på net-a-porter og lignende plasser, så jeg blir jo alltid så sinnsykt positivt overrasket når jeg går i vanlige butikker. Jeg mener det, du får jo en haug med klær for en slikk og ingenting. Dagens fangst løp seg på 1500 kroner og det syns jeg er mer enn akseptabelt. Pengene var en gave fra svigermor, og hun insisterte på at jeg skulle bruke de pengene på meg, og bare meg. Jeg kunne jo ikke annet enn å høre på henne, det var tungt, men jeg skal nok klare det :)

Jeg fikk også kjøpt inn en liten blomst til stua i dag, og jeg syns den ble så fin. Nå er utfordringen å få den til å overleve litt lenger enn til søndag. Klarer jeg det er det ny rekord, jeg har nemlig noe så unikt som giftgrønne fingre. Liker du ikke planten din kan du bare sende den til meg, så skal jeg ta på meg å sende den til et bedre sted. Deilig å vite at jeg har en alternativ karrierevei å slå inn på om kommunikasjonsjobben ikke funker. Englemakerske for planter, tenk for et visittkort!

Syns spesielt blomsterpotta var fin. Skal bruke den til krydder senere.


Høststemning i stua


Nå har jeg nok et brett med konfekt inne i fryseren, denne gangen har jeg kjøpt transfer sheets, så jeg er veldig spent på hvordan de blir seende ut til slutt. Ønsk meg lykke til!

God helg, alle sammen!

No comments: