Tuesday, August 28, 2012

Den følelsen...

...når det er regn, vind og kaldt, to timer til du skal gjøre neste intervju, og du ikke har noe annet sted å være enn i bilen...

Klokka er i skrivende stund åtte på morgenen. Jeg har gjort unna dagens første intervju her oppe på Dombås, og har bare to igjen. Dagen begynte med at jeg bråvåkna klokka halv fem, overbevist om at jeg hadde forsovet meg. Etter den lange kjøreturen fra Fredrikstad i går, er kroppen langt fra uthvilt, og jeg mistenker at turen ned igjen blir lang og tung.

Likevel, jeg digger fremdeles jobben min, masse flinke og, ikke minst, imøtekommende folk å intervjue. Jeg ville jo avskydd å bli intervjua, men, folk her er så stolte av jobben sin og det de gjør at det er en fryd å intervjue dem. De sitter inne med så enormt mye kunnskap og engasjement at jobben min blir lekende lett. Ta f.eks. det første intervjuobjektet i dag, han kom hjem fra Edinborough i natt, og har kjørt hele natta bare for at jeg skulle kunne intervjue ham. Snakk om service :-)

Nå gleder jeg meg til å treffe fler spennende mennesker om et par timer, men først, kaffe!

No comments: